Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

مریم فدایی، معاون امور کمیسیون‌ها و هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران اعلام کرد که کمیسیون تحول، نوآوری و بهره‌وری این اتاق یک سمینار آموزشی با عنوان «آشنایی با کارپوشه سامانه مؤدیان» را روز یکشنبه 18 شهریور ماه با حضور فعالان اقتصادی و علاقمندان برگزار می‌کند.

کمیسیون تحول، نوآوری و بهره‌وری اتاق تهران با همکاری موسسه آیتک و شرکت راهکارهای یکپارچه معتمد ایرانیان دوره آموزشی «آشنایی با کارپوشه سامانه مؤدیان» را با هدف ترویج و توسعه روش‌های نوین پرداخت مالیات برگزار می‌کند.

معاون امور کمیسیون‌ها و هیات نمایندگان اتاق تهران با اعلام این خبر، گفت: با توجه به اجرایی شدن قانون سامانه مؤدیان و پایانه‌های فروشگاهی از ابتدای دی ماه سال 1402 کلیه صاحبان کسب‌وکارها مکلف به رعایت قوانین و تکالیف این قانون هستند. از طرف دیگر، با توجه به جدید بودن این قانون و عدم اطلاع‌رسانی کافی در این حوزه، بسیاری از صاحبان مشاغل وکسب‌وکارها و همچنین افرادی که در حوزه مالی فعالیت می‌کنند، اطلاعات کافی در مورد این قانون و مراحل اجرایی آن را ندارند و از این رو تکالیف خود را به‌درستی نمی‌شناسند.

به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، مریم فدایی ادامه داد: با توجه به احصای نیاز مذکور در میان فعالان اقتصادی و به منظور رفع این چالش و آموزش عملی استفاده از سامانه مؤدیان، اتاق بازرگانی تهران برآن شد تا طی برگزاری یک دوره کارگاهی، مفاهیم اصلی استفاده از سامانه مؤدیان اعم از مرور کلی قانون پایانه‌های فروشگاهی، نحوه دریافت شناسه یکتا، استفاده از خدمات شرکت‌های معتمد مالیاتی، گزارش‌گیری‌های سامانه مؤدیان و ... را در شهریور ماه سال جاری تبیین کند تا از این طریق مؤدیان مشمول قانون پایانه‌های فروشگاهی، ضمن آشنایی با قانون، بتوانند به صورت اصولی نسبت به انجام تکالیف مالیاتی خود اقدام کنند.

او با بیان اینکه مخاطبان این دوره، همه صاحبان کسب‌وکار و مشاغل هستند، گفت: فعالان اقتصادی در صورت عدم رعایت قوانین و تکالیف مربوط به سامانه مؤدیان و پایانه‌های فروشگاهی، با جریمه‌های سنگین مالیاتی مواجه خواهند شد. این جریمه‌ها می‌تواند فعالیت‌های اقتصادی مشاغل و کسب‌وکارها را با چالش‌های جدی مواجه کند.

به گفته فدایی، دوره آموزشی«آشنایی با کارپوشه سامانه مؤدیان» با حضور علاقمندان و صاحبان بنگاه‌های اقتصادی، روز هجدهم شهریور ماه ۱۴۰۳ از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در محل اتاق بازرگانی تهران برگزار می‌شود و اعضای اتاق تهران، فعالان اقتصادی و سایر علاقه‌مندان که تمایل به حضور و مشارکت در این سمینار را دارند، می توانند از طریق لینک زیر اقدام ثبت‌نام کنند. ثبت‌نام در این سیمنار هزینه‌ای در بر ندارد اما برای حضور، الزامی است.

 

لینک ثبت‌نام

 

برگزاری سمینار آموزشی آشنایی با کارپوشه سامانه مودیان
تاریخ: چهارشنبه 7 شهریور 1403