Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

به موجب مصوبه شورای عالی کار درخصوص افزایش دستمزد سال 1403 به کارگرانی که در سال 1403 دارای یک سال سابقه کار شده یا یک سال از دریافت آخرین پایه سنواتی آنان گذشته باشد، روزانه مبلغ 70هزار ریال نیز به عنوان پایه (سنوات) پرداخت خواهد شد.

معاون توسعه خدمات کسب‌وکار اتاق تهران با اعلام این خبر، گفت: با توجه به اینکه سازمان تأمین اجتماعی در طراحی نرم‌افزار دریافت لیست هوشمند، ستونی را به درج پایه سنواتی تخصیص داده است در حالی که این ستون قبلاً مجزا نبود، ابهاماتی برای چگونگی اعمال مزد پایه سنوات در لیست هوشمند ایجاد شده است.

به گزارش روابط عمومی اتاق تهران محمودرضا طاهری افزود: برای روشن شدن ابهامات پیش آمده در مورد نحوه اعمال مزد پایه سنوات در لیست هوشمند، با معاونت بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی نامه‌نگاری صورت گرفت و معاون بیمه‌ای این سازمان در پاسخ به استعلام اتاق تهران، توضیحاتی را درباره سازوکار اعمال مزد پایه ارائه کرد.

او ادامه داد: بر اساس آنچه که در این نامه پاسخ داده شده است، ملاک اعمال پایه سنوات تعداد سال‌های کارکرد برای یک کارفرما صرف‌نظر از توالی یا ترتیب سوابق فرد (هر 365 روز یک پایه سنوات) است؛ لذا بیمه شده‌ای که سه سال نزد یک کارفرما مشغول به کار است، باید مبلغ 258.134 ریال پایه سنوات در ستون مربوطه در لیست هوشمند منظور کند.

طاهری افزود: درخصوص کارگاه‌هایی که دارای طرح طبقه‌بندی مشاغل معتبر و مورد تأیید اداره‌کل روابط کار، جبران خدمت و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند و پایه سنوات را بر اساس گروه‌های 20گانه پرداخت ‌می‌کنند یا تا کنون پایه سنوات را در ستون دستمزد روزانه پرداخت کرده‌اند، لازم است تا اطلاع ثانوی و تکمیل نرم‌افزار و ساخت پایگاه و جمع سنوات، طبق روال قبل نسبت به پرداخت پایه سنوات اقدام کنند.

معاون توسعه خدمات کسب‌وکار اتاق تهران در پایان گفت: همچنین مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره‌ای که از شرکت حقوق دریافت ‌می‌کنند ‌می‌توانند نسبت به پرداخت مزد پایه سنوات، همانند سایر کارمندان اقدام کنند.

چگونگی اعمال مزد پایه سنوات در لیست هوشمند
تاریخ: شنبه 17 شهریور 1403